Vítejte na stránkách SDH Kaňovice

Hasičský kroužek
Zdravověda, základ každého hasiče! V kroužku se děti učí i první pomoci.
Akce na říjen 2017

4.10.2017- Školení výjezdové jednotky,Hasičská zbrojnice 18:00.
6.10.2017- Schůze výbroru,Hasičská zbrojnice 18:00.
6.10.2017- Kroužek MH, Hasičská zbrojnice 16:00.
13.10.2017- Kroužek MH, Hasičská zbrojnice 16:00.
20.10.2017- Kroužek MH, Hasičská zbrojnice 16:00.
27.10.2017- Kroužek MH, Hasičská zbrojnice 16:00.

Vandr 2016:Beskydy-Vsetínské vrchy

Letošní vandr je přelomový, a to z jediného důvodu, poprvé jedeme na tři noci. Trochu se obávám, co to udělá s účastí, ale jsem mile překvapen, když se mi během krátké doby nahlásí deset lidí. Měli jsme v merku na náš už čtvrtý čundr v řadě, Rychlebské hory. Z počátku to vypadalo jako dobrý nápad, jenže při plánování trasy, ať jsme s panen inženýrem Röschlem dělali, co chtěli, stejně jsme nevykouzlili žádnou trasu, kde bychom potkali alespoň jednu hospůdku či turistickou chatu denně. Samozřejmě na vandry jezdíme kvůli přírodám, ovšem většina lidi se večer těší na čepované pivo a něco k snědku. Nebylo jiné možnosti než to vzdát a najít jinou lokalitu. Nakonec padla volba na takový pochod Beskydy- Vsetínské vrchy zakončený na přehradě Bystřička.
Vyjíždíme tedy už ve čtvrtek po šichtě. Jedeme busem co je v 17:28 u Magiča. Na zastávce však stojím jako jediný, což je smutné, ale nebudu místní omladinu nutit k pohybu. V autobuse, který jede z Havířova sedí už čtyři členové výpravy a další přistupují do spoje na dalších zastávkách. Na autobusáku ve FM uzavírá sestavu Jura s Romanem. Chvíli máme čas a některé esa otevírají domácí samohonky. Cesta probíhá poklidně. Vystupujeme na Starých Hamrech u Samčanky.  Vydáváme se přes les cca 6km do restaurace Japaka v Bílé. Válec poprvé vytahuje svou novinku. Zakoupil si speciální, ruční navigaci na lov kešek. Přístroj za cenu jednoho měsíčního platu brigádníka na pokladně v Kauflandu pracuje z počátku bezchybně.  Za západu slunce dorážíme k restauraci Japaka.
Pingluje tu majitel hýřící vtipem, hlavně když odmítá objednávku čaje se slovy:  ,, Tady nejsi v čajovně! Na tu máš dvanáctku‘‘.  Vedle hospůdky je také bazén.  Podle majitele se však jedná o požární nádrž. Proč má však požární nádrž zapnutou filtraci a žebřík do vody jsem jako dlouholetý hasič nerozlousknul.  Někteří nakonec využívají osvěžující koupel v požární nádrži.  Počasí je dobré, a proto rozbalujeme jen karimatky a spacáky, a to hned vedle hospody. Ráno vstáváme hodně brzo.  Po snídani balíme základní tábor a vyrážíme směr Bumbálka. Tady se Válec poprvé ztrácí. Jako správní kamarádi samozřejmě čekáme, než se svou super navigací dorazí a můžeme pokračovat. Na Bumbálce si Kobzol dává polévku (guláš s pěti knedlama).  Zbytek se občerstvuje pivem. Přes rozhlednu Čarták ze, které nebylo skoro nikam vidět,  pokračujeme na chatu Třeštík, kde máme v úmyslu ztrestat nějaký oběd.  Bohužel je zavřená a není jiná možnost, než vytáhnout vysočinu z batohu. Tady ztrácíme sadu plechových panáku, což bylo vyhlášeno za největší tragédii letošního vandru. Hned na druhém místě se umístila Válcová navigace podle, které bych netrefil ani do Magery, protože bych musel jít vzdušnou čarou, a to by se asi nelíbilo sousedům, kterým bych šlapal po zahrádkách. Po lehkém obědě se vydáváme na Soláň.
Celkem se kazí počasí a radši přidáváme do kroku. Na místě zjišťujeme, že dvě ze tří restaurací jsou zavřené. Bezmoc a beznaděj. Tak by se daly charakterizovat výrazy ve tváři většiny z nás. Vše zachraňuje horský hotel Čarták. Velmi příjemná servírka, asi jako Blanka po víkendové směně z nás má jistě radost. Zvláště když se zde chystá svatba pražských zazobanců, kteří snad neznají jinou značku vozidel než li Audi a BMW. Dokud sedíme venku je pohoda, bohužel se blíží mračna plná deště. Během chvíle začíná pršet. Není zbytí ,  musíme se přesunout dovnitř do hotelu. Jeden stůl je volný a my si k němu sedáme. Než stihneme dopít první pivo, stoly kolem nás jsou prázdné. Nevím, čím to bylo, možná spocené nohy nebo celkový zápach z deseti nemytých lidí. Docicmáme pivo a jdeme se porozhlédnout po nějakém noclehu.Venku šíleně prší a v dáli létají blesky. Kousek za hotelem stojí menší, dřevěná zvonička s informačním centrem. Samozřejmě postavená z dotací EU, takže bylo zavřeno a ani ráno jsme tam nikoho nepotkali. Její přečnívající střecha (cca 1,80m), nám poskytla přístřeší před bouří a deštěm na celou noc. Nekvalitní dlažba se však svažovala některým dobrákům přímo pod karimatky, alespoň si vyzkoušeli vodní postel a ráno nejeden člen výpravy spílal na dlaždiče, kteří svou práci lehce odbyli. Stáváme brzo. Je zima, mlha a ještě i prší. Koňas už od pěti nespí, má utkvělou představu, že přijde jakási imaginární baba z infocentra a vyhodí nás na déšť. Samozřejmě je to nesmysl, to infocentrum snad nikdy otevřené nebude, navíc nevím, komu by ta baba dávala informace, když jsme po cestě potkali asi jen dva turisty. Kolem osmé povoluje déšť. Vyrážíme na cestu.
Přes Tanečnici a Vsácký Cáb máme v plánu dojít na přehradu Bystřička. Cesta v mlze a chladu má něco do sebe. Některé scenérie jsou jak vystřižené z filmu Bitva v Ardenách či Mrtvá hlídka. Válec nerušeně pokračuje se sběrem keší. Když dorazíme na chatu Vsácký Cáb, je zrovna čas oběda. Výběr není zrovna široký i tak velká část osazenstva něco zakousne. Venku se začíná vyjasňovat. Platíme a pokračujeme. Po pár kilometrech se rozdělujeme na dvě pětičlenné skupinky. Zatímco první jde popředu, druhá se kvůli sběru keší drží hodně pozadu. I když čekáme asi dvacet minut, druhá skupinka je v nedohlednu. Rozhodujeme se pokračovat, až do cíle kde se sejdeme. Když se pomalu blíží k přehradě Bystřička, slyšíme jakousi hudbu a hluk. Čím jsme blíže dokonce rozeznáváme i známe melodie. Jakmile začínáme z kopců sestupovat, zjišťujeme, že se zde koná country festival. Zrovna dohrává snad Wabi Daněk. Jsme z toho lehce nevrlí, poněvadž se to tady hemží trampy, koňaři a různými příznivci tohoto hudebního žánru a tím se nám komplikuje nocleh. Nechceme chrápat někde mezi návštěvníky festivalu, kterých je tu možná tisíc, možná více. Rozhodneme se počkat na ostatní v hospůdce U Mokroša, která je kousek za hrází. Svijanský Máz není vůbec špatný a svíčková je taky ucházející. Za hodinu doráží první opozdilci a vůbec nešetří chválu na Válcovou navigaci, která je vedla někam do ř..i! Přichází i generální štáb v čele s panem Inženýrem. Dohadujeme se, kde budeme spát. Nakonec jdeme pod hráz a stavíme stany. Trochu nám ta akce nedá spát. Hodíme věci do stanu a jdeme se podívat, jak to vypadá v areálu fesťáku. Vstupné 390kč je přemrštěné, i když tady hrál Venca Neckář a dnes podle plakátu dube vystupovat legendární formace Fešáci. Střádáme plány jak proklouznout dovnitř zadarmo. Návrhy jsou různé. Zatímco někdo navrhuje přelézt plot, další zase navrhuje podlézt plot. Nakonec vyrábíme z plakátu pověšeného na blízkém dubu, falešné náramky. Pod rouškou tmy bez problému vstupujeme do areálu a děláme jako,  že jsme tady  už od pátku. Poslechneme si pár písniček od legendárních fešáků a jdeme už chrápat. Při odchodu nezapomene poděkovat pořadatelům za super fesťák  ,, Díky chlapi! Za ty prachy to stálo´´ a opouštíme areál.
Ráno praží slunko na všechny stany a díky tomu vstáváme opět brzo. Balíme věci a  frčíme do Bystřičky na vlak či autobus. V restauraci u nádraží máme chvíli čas a dáváme si po pivě. Hospodský kromě tradiční nabídky, nabízí i trochu nepochopitelně DVD a časopisy s lechtivou tématikou. S úsměvem opouštíme tuto zvláštní putiku. Autobus jede přesně a s přestupem ve Valmezu, přijíždíme do F-M. Tady už se rozdělujeme a jedeme si každý po svém k domovu. Letos to vyšlo perfektně a ani malá průtrž mračen nás neodradila. Tak zase za rok!
18.08.2016 20:18:55
marbrko

Hasici.tv

Zprávy z OSH FM

Novinky na e-mail
Opište prosím kontrolní kód "1308"
Name
Comment
Or visit this link or this one