Vítejte na stránkách SDH Kaňovice

Hasičské cvičení 3.okrsku
V pátek 27.10.2017  bylo operačním střediskem vyhlášeno cvičení k prověření akceschopnosti jednotek požární ochrany 3.okrsku ( Sedliště, Kaňovice, Řepiště). Námětem byl požár opláštění dřevěného kostelíka v Řepištích. Na místo dorazily jednotky všech tří sborů. Z kostela byla vyproštěná jedná osoba, které byla poskytnutá neodkladná předlékařská pomoc. Cvičení proběhlo v mezích technických možností JPO úspěšně.
kanovice spravny.png
Akce na listopad 2017

1.11.2017- Školení výjezdové jednotky,Hasičská zbrojnice 18:00.
3.11.2017- Schůze výbroru,Hasičská zbrojnice 18:00.
3.11.2017- Kroužek MH, Hasičská zbrojnice 16:00.
10.11.2017- Kroužek MH, Hasičská zbrojnice 16:00.
17.11.2017- Kroužek MH, Hasičská zbrojnice 16:00.
24.11.2017- Kroužek MH,-Hasičská zbrojnice 16:00.

Čundr Javorníky-mladí

Pro náš třetí čundr v řadě, volíme s panem Ing.Röschlem hřebenovou túru přes Javorníky, jež se rozkládají na hranici Moravy a Slovenska v geomorfologické oblasti Slovensko-moravské Karpaty. Trasa vede z obce Lidečko přes Kohútku až do Bílé.
V pátek 7. srpna vyrážíme busem od Magiča na vlakové nádraží do Havířova. Cestou ještě přistupují další borci z naší výpravy, a tak nás je celkově 11. V havru máme spoustu času, a proto jdeme na jedno do nádražky jménem Vagón. Ve vlaku je to pohoda. Podává se rozlévaný alkohol a nálada je výtečná. Po třech přestupech a ostudě v couráku do Lidečka, kde Válec objevil moderní záchod s tlačítkem na otevírání dveří, se konečně dostáváme k Javorníkům. Rychle nasazené tempo držíme až do hospody U Trampa v Pulčíně, nejvýše položené vesnici na Vsetínsku. Objednáváme si každý po dvě piva a David k tomu i bůček light. Výčepní připomínající známého českého písničkáře Jardu Hutku nestíhá čepovat.
u trampa.jpg
Pak už vycházíme na nedaleké Půlčínské skály.  Tady začíná Válec se sběrem Kešek. Přes Makytu a Papajské sedlo přicházíme pod Krkostěnu! Jak jsme předem důrazně varování od veteránů, kteří tudy šlapali vandr před devíti lety, radši si dáváme ještě pauzu, protože je to prý pěkný krpál. V polovině Krkostěny Válec odmítá pokračovat a rozbaluje si svůj příbytek na noc. S hecováním, že za tři kilometry bude hospoda a keška se teda z posledních sil dostává na vrchol. Kolem půl deváté večer, když už se začíná smrákat, docházíme na Kohútku. Jídlo už nám nechtějí udělat,  protože kuchyň už má padla. Tak aspoň utopence a topinku s menším naléháním servírka přinese. Původně jsme měli v plánu spát na Spartaku, který je vzdálen asi 500m od Kohútky, ale po telefonu s majitelem jsme zjistili, že má zavřeno a odjel kdesi na dovču. Rozbalíme za tmy své spací pytle hned u hotelu. Ráno nás slunko budí už v pět a my zjišťujeme, že polovina lidí spala na Slovensku a druhá v ČR,  ikdyž jsme leželi v podstatě vedle sebe.
Po snídani a občerstvení ovocem z domácích zahrádek (povětšinou švestky či hrušky) vycházíme k hotelu Portáš (cca 2km). Na Portáši je snad ještě půlnoc! Když dojdeme asi v 8:30, nikde nikdo, jen rozespalý číšník konstatuje, že má ještě zavřeno, ale že nám teda čepne nějaké to rosené. Když mu zpucujeme polovinu bečky, radši platíme a pokračujeme dál. Hrozilo totiž, že už neodejdeme. Cestou potkáváme spoustu cyklistů a někteří od nás dostávají pulečku na cestu. Na Malém Javorníku máme přestávku a Válec hledá keše po lese. Marek má opruzeniny! Zásyp nemáme a někdo chytrý mu doporučil mazání v podobě opalovacího krému, ochranný faktor 30. V další části našeho putování  přicházíme k rozhledně Stratenec. Vyfotíme pár fotek a jdeme dál. Nemáme moc dobrý čas a začínáme mít obavu, že na Třeštík dnes nedojdeme. Navíc někteří už nevypadali moc čerstvě. Když se dostáváme na Kasárna, je jasné, že dnes končíme viz.foto.
Nebýt perfektního číšníka na hotelu Fran, asi bychom zde i přespali. Ten nám však navrhnul, abychom sešli  4km dolů do Velkých Karlovic a busem se přesunuli do Nového Hrozenkova k místnímu přírodnímu koupališti Balaton. Poděkovali jsme, zaplatili útratu a fičíme dolů na autobus, který nám jede 17:10. U Balatonu si konečně užijeme trochu koupání, protože nikde jinde nás nechtěli pustit do bazénu. Sedíme až do večera u piva a spíme kousek od vody. Ráno ještě koupání, rychlé pivo a jdeme na vlak, který jede v 11:39 z Nového Hrozenkova. U Magery jsme ve tři hodiny s 387, kterou kočíroval Roman K.
Letos byl čundr opět fajn, ikdyž jsme ho zkrátili asi o 10km. V tom horku to jednoduše nešlo.
12.08.2015 17:04:17
marbrko

Hasici.tv

Zprávy z OSH FM

Novinky na e-mail
Opište prosím kontrolní kód "1120"
Name
Comment
Or visit this link or this one